Zoveel gebeurd! - Reisverslag uit Moncton, Canada van Welmoed Wessels - WaarBenJij.nu Zoveel gebeurd! - Reisverslag uit Moncton, Canada van Welmoed Wessels - WaarBenJij.nu

Zoveel gebeurd!

Blijf op de hoogte en volg Welmoed

19 Januari 2014 | Canada, Moncton

Zoveel gebeurd!

Oh ik heb echt al in geen tien jaar meer wat geschreven. Ik heb het even opgezocht en ik heb niets meer geschreven sinds 20 oktober!!! Holy cow. Waar moet ik beginnen?
Oké, ik heb bedacht dat ik gewoon per maand de hoogtepunten ga beschrijven!

Oktober 2013:
In oktober had ik het Rotaryweekend naar Grand Manan waar ik de laatste keer over schreef. De week daarop deed ik mee in de Car Rally van de Rotaryclub. Ik zat bij mijn counsellor Juergen, zijn zoon + vriendin en een collega in een auto. We reden van Moncton naar Sackville (plaatsje half uurtje hier vandaan), aan de hand van allerlei opdrachten. Het was super leuk! Daarna, na drie uur rond te hebben gereden kregen we een heeeerlijk diner! Ahhh.
In oktober was het ook Halloween! Dat was zo leuk! In Nederland wordt het eigenlijk niet, of heel klein gevierd maar hier is het echt heel groot. Ik ging verkleed als een skatergirl met veel nepbloed! We hadden een Halloween dance op school. De muziek is bar slecht maar iedereen was leuk verkleed . De dag daarop was het echt Halloween. Ik ben naar Riverview gegaan om daar Halloween te lopen (de mensen zijn daar guller gaat het gerucht xD). Samen met Nanna (Denemarken), Alice (Frankrijk), Esteban (Argentinië) en Kayla, de dochter van de vriend van Kathryn heb ik zo gigantisch veel snoep opgehaald. Een hele kussensloop vol. Brrr ik kon ’s avonds gewoon niet slapen van de suiker. Maar echt een super leuke ervaring!

November:
1 november: Lidewij was jarig. Ik heb ’s ochtends vroeg met haar geskyped. Die dag ging ik met school een dag naar Halifax. We gingen naar twee toneelstukken en naar een galerie. Super leuk!
De dag erop ging ik met een vriendinnetje door downtown lopen. Downtown Moncton is erg mooi! ’s Avonds ging ik met Juergen naar een ijshockey wedstrijd. Altijd leuk 
Met mijn Outdoor Pursuits klas (soort van buiten/survival vak) heb ik de hele maand iedere dag gezwommen.
Op donderdag 7 november (laatste dag school voor een lang weekend) hadden we een Rememberance Day Assembly. Hier in Canada is dodenherdenking, net als in Nederland, vrij groot. Hier wordt er zelfs een speciale assembly georganiseerd. De hele school was in het theater en we waren twee minuten stil, de trompet klonk en speelde de ‘Last Post’. De Cadets marcheerden en er werden gedichten voorgedragen. Heel professioneel en goed dat het op school heel uitgebreid herdacht wordt.
Ook heb ik die vrijdag de banden met Kayla (de dochter van de vriend van Kathryn) wat aangehaald. Het is soms lastig contact met haar te krijgen maar ik heb een hele dag met haar doorgebracht en gezellig gekletst. ’s Avonds kwamen er wat vriendinnetjes over voor een bonfire (kampvuur).
Zaterdag had ik het huis vol, ongeveer twintig mensen kwamen en we hadden een gezellig samenzijn xD.
Op 11 november is het Remberance Day. Ik ben met Esteban (Argentinië) en zijn hostfamilie naar de ceremonie geweest in het park. Het was heel indrukwekkend. Ze lieten witte duiven los en de sfeer was gewoon goed. Ik ben blij dat ik dit meegemaakt heb!
De rest van november heb ik heel veel geoefend voor de musical. We doen ‘Sympathy Jones’. Een onbekende musical en het is de eerste keer dat het vertoont wordt in Canada. De dagen zijn lang maar de groep is leuk en je weet waarvoor je het doet. We hebben de musical vijf (!) keer opgevoerd. Het was echt geweldig! Het thema was een beetje jaren ’60 dus ik had hoog haar en mooie jurken aan. Op de slotavond kwamen alle exchange studenten kijken. Het musicalweekend viel samen met een Rotaryweekend in Moncton. Alle exchangestudenten waren er en na afloop van de musical riepen ze allemaal: ‘Welmoeeeeeeed’. Terwijl ik echt letterlijk geen woord heb gezegd haha. Super leuk! Het Rotaryweekend (22-34/11) was leuk!
In november heb ik ook voor het eerst kreeft gegeten. De andere Rotaryclub in Moncton had alle exchange studenten in Moncton uitgenodigd. Het was een aparte ervaring. De smaak was wat weeïg. Ik zal het niet zo snel uit mezelf bestellen, maar we zijn weer een ervaring rijker!
Ook ben ik een dag naar Fredericton geweest (28/11). Esteban ging bijna weg en zijn hostmoeder had ons meegenomen naar de provinciale hoofdstad. We kregen een tour door het parlementsgebouw en we hebben een zitting bijgewoond. Erg gezellige dag gehad.
Het was een drukke week want de dag erop (29/11) was het vrijdag! Dat betekent Rotarylunch en vandaag was het afscheidsfeestje van Esteban. Ook mocht ik op de Assembly spreken. Zoals jullie wel weten denk ik, heb ik de Award gedaan en ik heb mijn gouden Award gehaald. Ik wil graag dat meer kinderen hier enthousiast voor worden dus ik had een speech voorbereid en ik kreeg tien minuten om te praten. Het was onwijs leuk om te doen! Voor de hele school mocht ik mijn verhaal vertellen. Aan het einde van de Assembly hadden ze een Spelling Bee, een spelwedstrijd met deze keer de raarste namen van leerlingen. Je raadt het al… Als allerlaatste klonk het: How do you spell Welmoed in Welmoed Wessels…. De jongen die het moest spellen probeerde het voor een eeuwigheid maar het lukte hem niet haha. ’s Avonds hadden dus het afscheidsfeestje van Esteban. Er waren veel mensen en iedereen bleef slapen. Gezellige avond gehad. De dag erop nam zijn hostmoeder Katrien en mij mee naar een kerstconcert. Vrij vroeg, het was 30 november maar alsnog super leuk!

Ondertussen ben ik ook al verhuisd naar mijn tweede gastfamilie, Brian en Cheryl. Ik ben verhuisd ongeveer 2,5 maand eerder dan gemoeten. Kathryn had wat problemen met werk en het ging uit met haar vriend (die vriend met die dochter). Ik had geen zin om in andermans problemen te zitten terwijl ik er ook gewoon voor kan kiezen om er niet in te zitten. Dus vanaf half november woon ik nu bij Brian en Cheryl in huis. Op dit moment hosten zei Katrien uit België. Ik woon dus nu ook bij haar in huis. 

December
Whiehoee de maand van Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw!!! Hier in Canada is kerst heel groot. Iedereen koopt veel cadeaus voor elkaar en sinds Katrien en ik hier in huis wonen doen wij hier ook aan mee. Op de eerste dag van december hebben wij direct onze ‘Christmasshopping’ gedaan! Arme portemonnee….
De eerste week van december is rustig. School is gewoon school en bijna iedere avond kijken Katrien, Cheryl en ik Downton Abbey. DE ALLERBESTE SERIE OOIT. Oh het is zo goed. Het gaat over het leven op een oud Engels landhuis en het speelt zich af aan het begin van de 20ste eeuw. De hele sfeer, de acteurs en hun accenten, het landhuis ah ik kan niet stoppen met kijken!
5 december: Sinterklaas! ’s Ochtends ging Esteban al vroeg terug naar Argentinië. Om 4 uur stonden Katrien en ik al op het vliegveld om hem uit te zwaaien. Ik vind het erg jammer dat hij weg gaat. Hij woonde dichtbij Kathryn en hij had hele aardige hostparents. Vooral in november was ik daar heel veel. Bij Kathryn thuis was het niet altijd leuk dus vaak liep ik ’s avonds naar Estebans huis (2.5 km, een lange rechte weg), dronk een kopje thee en liep weer terug. Zo had ik was beweging en ik kon even mijn verhaal kwijt tegen zijn familie.
Na het afscheid ben ik niet meer terug naar bed gegaan en ik was helemaal kapot. Jeeeeeetje wat was ik moe. Maar goed, de hele dag naar school, ’s middags zelfs nog even vier km door het park gerend met wat meisjes en toen was ik gewoon op. Ik werd ziek! Ah ik was zo beroerd, de hele nacht misselijk, wakker, bleh. De dag erop dus maar lekker uitgeziekt. ’s Avonds met Cheryl en Katrien naar ‘A Christmas carol’. Ik wist eigenlijk helemaal niet hoe het verhaal ging dus Cheryl nam ons mee naar het toneelstuk.
Zaterdag 7 december had Brian een optreden met zijn koor. Juergen (mijn counsellor) zingt ook in het koor en zijn vrouw is de dirigente. Hij vroeg of Katrien en ik konden helpen met de kaartjesverkoop. In ruil daarvoor kregen we gratis kaartjes. Ik heb een zwak voor koren, ik heb zelf natuurlijk op koor gezeten ik hou gewoon van koren dus natuurlijk wilde ik wat kaartjes verkopen. Het koor zong echt fantastisch. Wauw. Gewoon Wauw. Echt mooi! Ik krijg dan altijd een beetje heimwee naar het koor.
De dag erop, zondag, ging ik in de middag koken in het Ronald MacDonals huis in het ziekenhuis in Moncton. Ik zit in de Imagine Action groep en die groep doet vrijwilligerswerk. Het was echt super leuk en heel dankbaar. Het was niet groot maar toch hadden we vrij veel eters. Al die mensen hebben hun eigen verhaal en ik ben altijd heel nieuwsgierig waarom ze hier eigenlijk zijn, wat is het probleem? Leuke ervaring!

Nieuwe week. Het begin van de week was rustig. Iedere na schooltijd gaan Katrien en ik naar Kathryn omdat er geen bus naar het huis gaat waar wij nu wonen. Ik loop iedere dag naar de rotonde en weer terug, dat is 5 km en dan heb ik weer wat bewogen. Het eten bij Brian en Cheryl is anders dan bij Kathryn. Zij at heel gezond, veel organisch en niet zo veel vet. Brian en Cheryl eten gemiddeld wat vetter dus ik begin wat uit te dijen moet ik zeggen. Dat komt ook doordat iedereen mij eten voert. Waar je ook komt als een exchange student, iedereen geeft je eten en laat je heel veel dingen proeven. Extra veel lopen dan maar haha.

Op donderdag middag hebben we met alle exchange studenten in Moncton (dat zijn er zes), kerstkransen gemaakt bij de hostmoeder van Esteban (die al terug in Argentinië is). ‘s Avonds gingen Katrien en ik mee naar het Formal (gala) van Alice (Frankrijk). Ze gaat naar een andere high school in Moncton en ze vroeg of we mee wilden. Túúrlijk, voor een feestje zijn de Europeanen altijd te porren! Ik moet zeggen, ik zag er mooi uit! Gezellig avond, verschrikkelijke muziek.
Zaterdagmiddag ben ik alleen naar de mall geweest. Katrien wilde niet mee en er moesten nog een paar kerstcadeautjes komen. Heerlijk, gewoon wat rondgedwaald. Na het avond eten hadden Katrien, Cheryl en ik een fotoshoot voor Brian. Hij wilde graag een foto van ons drieën voor kerst. In de avond had ik een Yankee Swap. Een Yankee Swap is dat iedereen een cadeau brengt, alles gaat op een hoop en iedereen mag (volgens de regels), cadeautjes van elkaar ‘afpakken’. Het was heel gezellig en ik kreeg een Starbucks giftcard van $20 die ik in New York compleet opgemaakt heb aan Chai Tea Latte. Het was ook een soort van feestje, eentje die je ziet in Amerikaanse films. Een paar meisjes dronken Smirnoff Ice (4%). De meisjes dronken een fles daarvan leeg, in een uur ofzo. Dat zijn omgerekend ongeveer 2 flesjes bier en de meisjes waren echt van de kaart. Dat was mijn eerste verbazing. Daarna werd er geroepen, laten we jongens uitnodigen. Letterlijk binnen twintig minuten stroomde het huis vol met jongens die uit rode cups dronken en beer pong gingen spelen. Dat was de tweede verbazing. De derde was dat daarna de jongens het huis rondgingen, zichzelf thuis maakten en alle etiketten van soepblikken (??) gingen afhalen… Haha. Weer een ervaring rijker.

Het weer was rond deze tijd (half december) erg koud! Gevoelstemperaturen van -30ºC, echte temperaturen van -20ºC en veel sneeuw. Iedere dag heb ik met mijn Outdoor Pursuits klas (buiten/survival vak) gelanglauft (cross country skiing). Op zondag 15 december raasde er een gigantische sneeuwstorm!

Maandag begon de laatste week school voor de kerstvakantie. Ik hoorde van papa en mama dat opa Steenwijk in het ziekenhuis lag en dat was best schrikken. Woensdag had ik mijn allereerste Snowday! Dat betekent dat het te erg sneeuwt om naar school te gaan. Om zes uur bonkte Cheryl op mijn deur en ik was blij! Lekker uitgeslapen en een dagje niets gedaan. Wel met papa en mama geskyped en die zeiden dat het niet goed ging met opa en dat hij in slaap was gebracht. Mijn hele blije eerste sneeuwdag was opeens een hele verdrietige eerste sneeuwdag!
Op donderdag had ik formal op school (gala). Er was een jongen die mij op date had gevraagd en ik kon niet echt nee zeggen ofzo. Ik had er achteraf wat spijt van, maar goed, die jongen blij gemaakt. Op de avond zelf was hij de hele avond weg en niet echt veel te bekennen in mijn buurt wat ik heeeeel erg gunstig vond. Ik kende die hele jongen niet echt en ik had echt één keer gevraagd tijdens drama in welke klas die zat dus het was overall een hele ongemakkelijke situatie xD. En hier is een date geen echte date zeg maar. Ik bedoel, het is niet dat als je een date hebt dat dat ook echt een vriendje wordt of is. Ik had een hele leuke avond gehad met alleen maar meisjes haha. Heel veel gedanst en gelachen! Ik was erg blij want ik had wel wat afleiding nodig moet ik zeggen.

Vrijdag hadden we een verkort rooster. De klassen waren 40 minuten dus dat was fijn! Op vrijdag hadden we zoals gewoon de Rotarylunch. Lekker gegeten en we kregen kerstcadeautjes. Ik kreeg een hele mooie Roots trui en een kilo Belgische chocolade. Roots is een Canadees merk met hele mooie kleding dus ik was blij! Ook hier hadden we een Yankee Swap. Ik kreeg een hele grote mok waarin ik een Brownie kan maken haha. Als afsluiting van de dag hadden we op school een extra lange assembly.

Op zaterdag 21 december heb ik niets gedaan. De eerste luie zaterdag van de vakantie na een hele drukke periode. ’s Avonds met een vriendinnetje naar de mall geweest en toen ik thuis kwam las ik het berichtje dat opa Steenwijk was overleden. Ik was erg verdrietig maar gelukkig was Brian, Cheryl en Katrien heel lief! Ik werd helemaal verzorgd met warme chocolademelk, dekentjes, we keken een film en ze waren de hele avond bij mij.
Zondagmorgen begon het geregel, want ik had besloten om naar NL te komen. Ik had vrijdag al naar de verzekering gebeld voor advies en de Rotary in Meppel en Moncton hadden allemaal toestemming gegeven om terug naar huis te reizen, dus dat was al geregeld. De verzekering heeft alles voor mij geregeld, ’s avonds hebben ze mijn vlucht geboekt en letterlijk tien uur later zat ik in het vliegtuig. Van mijn Rotaryclub heb ik een condoleance kaart gekregen, gesigneerd door de hele club dus dat was heel lief!
Ik vloog maandagmorgen om vijf uur naar New Wark (New York) en ik werd uitgezwaait door Brian en Cheryl. Ik kwam om 7 am lokale tijd aan. Ik moest 11 (!!!!!!!!) wachten op New Wark. Maar goed, uiteindelijk door naar Frankfurt en ’s ochtends naar Amsterdam. Papa en mama stonden op mij te wachten en het was heel fijn om ze weer te zien! Ik was kapot van de reis en ik heb ’s middags op bed gelegen (het is ondertussen dinsdag 24 december). Na mijn nap direct naar oma Steenwijk, Menno en Wietse gezien en daarna Jaap!!!! Ik was heel blij om Jaap weer te zien!
De dag erna was het eerste Kerstdag! Ik heb tot twaalf uur geslapen, even naar Jaap geweest en daarna kerst gevierd met de Wessels-kant. Het was zo leuk om de familie weer te zien!
Tweede kerstdag hadden we thuis een klein kerstontbijtje. Daarna naar Steenwijk waar Hans, Sandra, Tijn en Cas ook waren. Ook was het heel fijn om die weer te zien. ’s Avonds had ik een heerlijk kerstdiner bij Jaap.
Vrijdag weer lang geslapen en ’s middags samen met Bart en Jaap, Menno, Wietse, Beau en Bob uitgezwaaid omdat ze op skivakantie gingen. Het hele groepje was weer even herenigd!
’s Avonds hebben we thuis gegourmet 
Zaterdag was de crematie. Het was een mooie dienst. In de avond nog wat gedronken met Milan, David, Bart en Jaap. Ik moet zeggen, ah het voelde zo goed om gewoon in een café te kunnen zitten waar je met de fiets naar toe bent gegaan en dan een biertje te drinken. Dat heb ik gemist!
Zondag weer laat wakker. Ik heb al mijn spullen gepakt en ’s middags kwamen opa en oma Meppel en oma Steenwijk langs. ’s Avonds hadden alle vriendinnen een etentje georganiseerd (toevallig) en het was zo leuk om daar bij te kunnen zijn! We waren met elf meisjes het was zo gezellig. Ik vond het wel grappig om het verschil te zien met zes jaar geleden. Het etentje was bij Lisa in Diever en normaal werd iedereen gebracht of we gingen met de bus. Nu stonden er vier auto’s op de oprijlaan omdat alle meisjes met de auto komen. Inclusief mijzelf omdat ik eindelijk weer eens kon autorijden!

Maandagmorgen vloog ik via Frankfurt en New Wark, terug naar Moncton. Oh het afscheid viel me zwaar! Brian en Cheryl haalden me op van het vliegveld en eenmaal thuis mocht ik mijn kerstcadeautjes openen. Ik kreeg zo veel! Mijn hele sok zat vol en ik kreeg nog andere dingen. Echt super leuk! Allemaal kleine maar nuttige dingen!

De week in Nederland was heel fijn. Ik zou het niet anders gewild hebben. Ik ben bij mijn familie geweest en dat was het belangrijkste. Het was de beste keuze die ik heb kunnen maken.

De nacht nadat ik thuis kwam was het Oudjaarsdag! Normaal ging ik altijd de straat op met Menno. Het vuurwerk afsteken werd afgewisseld met oliebollen eten en warme chocolademelk drinken. Dit jaar werd het geen van de drie. Ik had het echt even zuur. Papa en mama stuurden dat ze oliebollen aten en ik zag op Facebook dat iedereen leuke dingen deed. Ik was ook nog heel erg moe van de reis en het was gewoon allemaal heel veel. Ik heb de hele dag de Top2000 geluisterd om toch het Nederlandse gevoel te hebben. ’s Avonds nodigde Juergen ons uit om met vier van zijn vijf kinderen te gaan bowlen. Katrien en ik wilden dat wel dus we gingen bowlen. Daarna zijn we bij Juergen spelletjes gaan doen en we hebben oliebollien gebakken. Ze leken niet echt op Nederlandse oliebollen maar toch waren ze lekker  Om 11.45pm waren we thuis. Cheryl en Brian zaten op de bank. Het was uiteindelijk twaalf uur en we zeiden: Happy Newyear. Stilte………. Er gebeurde helemaal niets. Helemaal niets!!!!!!!!!!!!! Ik stond maar eens op om iedereen drie kussen te geven. Katrien en ik hadden echt zoiets van: waar is de champagne? Waar is het vuurwerk? En de hamvraag: Waar is het feestje??? Katrien en ik zaten wat beduusd op de bank en rond half 1 gingen Brian en Cheryl naar bed. Om 1 uur lagen Katrien en ik op bed! Volgend jaar feest ik voor twee, dat weet ik al wel haha.

Januari:
De dag erna verliep rustig, wat opgeruimd, was gedaan en spullen gepakt voor New York!
Om 6pm ging de vlucht naar Ottawa, we gingen met een ander district mee. Savannah (Australië), Katrien en ik sliepen bij een collega van de vrouw die de trip organiseerde. Donderdagmorgen gingen we er vroeg uit. Hup op de bus naar New York. Omdat we met een ander district gingen heb ik heel veel nieuwe mensen ontmoet. Super leuk! Het was ongeveer negen uur met de bus. We kwamen rond vier uur aan bij het hotel. Het hotel was perfect gelegen, twee blokken van het Empire State en ongeveer tien minuten van Times Square.
’s Avonds direct naar Times Square en het was gewoon overweldigend! Zo veel licht en zo veel winkels! Het weer was heel koud, we waren er net toen er sneeuwstormen in het noorden van Amerika waren. Ik zal het gewoon puntsgewijs even opnoemen wat ik heb gezien:
- Naar de top van het Empire State builing in de nacht.
- Vrijheidsbeeld
- Little Italy
- 5th Avenue
- Times Square
- Broadwaymusical: Pippin (aanrader!) en Chicago!
- Gelopen over de Brooklyn Bridge
- SoHo
- Chinatown
- Tenement Museum
- 9/11 Memorial
- Wall Street

Dit zijn wel de highlights. Het was super indrukwekkend en echt gewoon geweldig. De groep met mensen was heel leuk en ik vond NY een hele relaxte stad terwijl het eigenlijk heel druk en dichtbevolkt is.

Op maandag 6/01 reden we terug naar Ottawa. ’s Avonds kregen we een kleine tour door Ottawa. Ottawa is de hoofdstad van Canada. We hebben het belangrijkste gezien, het parlementsgebouw. De volgende dag vlogen we terug naar Moncton.

Woensdag gewoon weer naar school. Ik had direct weer drama, want ik heb opnieuw auditie gedaan en ik heb een vrij grote rol gekregen! :D Op donderdag hadden we school en daarna een afscheidsfeestje voor Savannah. Die ging weer terug naar Australië. Vrijdagochtend werd iedereen opgehaald bij Savannah want we gingen op skiweekend met de Rotary in Windsor, Nova Scotia! Zaterdag gingen we skiën en het was zo leuk! Ik kreeg les en aan het eind van de les mocht ik de grote heuvel af! Ik hoop dat ik dit jaar nog vaker kan skiën.
Zondag weer terug naar Moncton en we zijn met alle exchange studenten naar het vliegveld geweest om Savannah uit te zwaaien. Die had het niet verwacht dus die zag ons en ze huilde heel erg.

Afgelopen week is Katrien verhuist naar haar 2de gastgezin. Dat is niet Kathryn maar een ander gezin. Het was wel erg stil in huis en deze week was een mindere week. Ik heb super veel leuke dingen gedaan maar toch, soms heb je dat gewoon. Deze week voor het eerst sinds anderhalve maand vijf volle dagen naar school geweest. Donderdag 16/11 had ik een gradsupper. Dan ga je eten met alle graduates (6de klassers). Het was heel gezellig en heel erg leuk, veel nieuwe mensen ontmoet. Vrijdag had ik een afscheidsetentje van Monica. Die gaat dinsdag terug naar Mexico. Zaterdag ben ik met Alice (Frankrijk) en haar hostouders naar Saint-John geweest. We hebben de markt bezocht en we zijn naar het New Brunswicks museum geweest. Vandaag, zondag heb ik vanochtend een fotoshoot gehad met zeven andere meisjes. Hup naar het park, iedereen dik in de make up en maar foto’s maken. Samen met een Duits meisje waren wij de enige twee blonde meisjes haha.

Pffff wat een lang verhaal! Ik vind het niet erg als je dit niet helemaal leest hoor haha.
Ik probeer weer wat regelmatiger te schrijven zodat het niet zo veel wordt in een keer.

Tot de volgende keer.

Liefs,
Welmoed


  • 19 Januari 2014 - 19:58

    Nick:

    Hey topper,

    Wat een lang verhaal ;) maar erg leuk om te lezen!! ben blij dat het goed gaat, en top hoe je de draad weer hebt opgepakt na je week in Nederland.

    Dikke knuffel van ons 4!

  • 19 Januari 2014 - 20:29

    Tante Lianne:

    Juist leuk zulke lange verhalen....xxx

  • 21 Januari 2014 - 18:44

    Marit:

    He wel moed leuk juist om weer al je verhalen te lezen! Wat maak je veel mee. Ik hoop dat je nog veel kan ski een dan kun je volgend jaar zo mee met de club! Donderdag ga ik lunchen met mama en even bijkletsenw liefs Marit en de rest hier

  • 05 Februari 2014 - 11:26

    Lucienne:

    Dear Welmoed, I love your stories! Oh, you have seen so many things already, it seems to me you're flying all over the world. How are you doing now in Moncton? January has turned into february already and here in Meppel everyone is looking forward to coming spring. There's a sense of spring in the air, you can smell it!How lovely you've been skiing, in Nova Scotia, that's where our dog originally comes from, did you know that? She chases ducks there. Will you do some more skiing coming month? Lovely you enjoyed it, then you can make plans to join Menno Wietse Beau and Bob next year. They really had a swell time in Avoriaz, all glowing and happy. You of course were sorely missed. Are you okay at school? With this great part in a play coming, omG, then you will be on stage, aaaahhhh, RESPECT. I am always very nervous on stage, so, I am looking forward to your report on the ins and outs. And I'll be thinking of you. Enjoy yourself, take good care, and be happy. Love, Lucienne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Welmoed

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 717
Totaal aantal bezoekers 22815

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 08 Juli 2014

Exchange to Canada!

Landen bezocht: