23/09 - 06/10 - Reisverslag uit Moncton, Canada van Welmoed Wessels - WaarBenJij.nu 23/09 - 06/10 - Reisverslag uit Moncton, Canada van Welmoed Wessels - WaarBenJij.nu

23/09 - 06/10

Blijf op de hoogte en volg Welmoed

24 Oktober 2013 | Canada, Moncton

School en het 2de Rotaryweekend

Van 23/09 tot 06/10
Ik loop grandioos achter met mijn verslagen! Daarom zal ik dit verslag wat korter en bondiger houden :)

Vorige blog was ik gebleven bij maandag 23 september. De schoolweek begint weer. Maandag en dinsdag waren zoals altijd, school en cross country. Op dinsdag had ik na schooltijd drama. Ik zit in de musical, in het achtergrondgebeuren maar het is best leuk! Woensdag had ik mijn eerste grote Cross Country race! Het was in Saint John, dat is ongeveer twee uur vanaf Moncton. We mistten de laatste twee uur school, dat was leuk haha. Met het hele team in de gele schoolbus op weg naar de race. Het was een race van 3.2 kilometer. Dat is niet heel ver maar het was zwaar! Echt niet normaal. We liepen op gras en ik kwam echt geen meter vooruit. Maar het was leuk om de race te lopen! :) Daarna bij Tim Hortons drinken gehaald en we waren in de loop van de avond weer thuis!
Donderdag weer school en drama repetitie. Het is wel erg druk de laatste weken en ik ben echt toe aan een weekendje niets! Ik zou wel graag een teleporteermachine willen zodat ik heel even naar Nederland kon, gewoon voor een dagje. Maar in plaats van een dagje of een weekendje naar huis ga ik dit weekend op mijn tweede Rotaryweekend.
Vrijdag was een rustige dag. Ik had vandaag mijn grad pictures. Het zijn echt de typisch Amerikaanse school foto’s voor de laatste jaar. Met een soort van toga aan en in allerlei poses (met bloemen, met diploma, hoofd schuin en dan in de camera kijken ed.). Daarna hadden Katrien en ik onze Rotarylunch. Er was een interessante spreker dus dat was erg leuk!
Na de lunch zijn we met Susy en Mary (twee vrouwen van de Rotary) op weg gegaan naar de district conference in Miramichi (anderhalf uur hier vandaan). Een keer per jaar wordt er een district conference gehouden voor alle clubs en leden uit ons district. Alle exchange studenten komen ook. We weg naar Miramichi was zo mooi! Het weer was alweer geweldig en het was heel gezellig. Dit weekend verbleven we in een hotel. Ik sliep met Katrien op de kamer. De kamers waren goed, we hadden echt kingsize bedden voor ons alleen. Het was onwijs leuk om alle exchange studenten weer te zien! We aten bij Pizza Delight en ’s avonds werden we naar een school gebracht waar de conferentie gehouden werd. We keken een film en later op de avond hebben we karaoke gezongen en gedanst met alle andere mensen (die ondertussen al flink wat bier hadden gedronken xD). ’s Nachts laat gaan slapen.
Zaterdagochtend moesten we er al heel vroeg uit. We hadden een ontbijt in het hotel en het voelde echt alsof ik op vakantie in Amerika was. We konden onze eigen pancakes maken, er waren bagels, muffins, het ontbijt was top! Na het ontbijt werden we weer naar de school gebracht voor de eerste ochtend van de conferentie. Er kwamen verschillende sprekers langs, de ene meer interessant dan de andere maar over het algemeen was het leuk om naar te luisteren. Om twaalf uur was het lunchtijd. Na een paar sandwiches gingen alle exchange studenten een middag op ‘excursie’ naar The Beaubears Island. Een eilandje in de Miramichi River. Het was zo mooi! De rivier met alle gekleurde bomen, een strakblauwe lucht met volle zon! We werden met een bootje naar het eiland toe gebracht en we kregen een rondleiding. Vanuit de bosjes kwamen er iedere keer acteurs, totaal aangekleed in hun rol, die wat vertelden over de geschiedenis van het eiland. Super leuk!
’s Avonds hadden we diner en daarna een toneelstuk. Het was een toneelstuk over New Brunswick en het was voor ons niet te verstaan. Dat was jammer, maar wel perfect om even een nap te nemen voor de lange avond die komen zou gaan haha. Voordat we naar het hotel gingen natuurlijk even geld gespendeerd in de Tim Hortons haha. ’s Avonds hebben we met z’n allen heel lang gekletst en muziek geluisterd en gelachen.

De volgende morgen was opstaan zo lastig. Ik was zo verschrikkelijk moe! Wederom een fantastisch ontbijt gegeten voordat we weggingen. Al vroeg zaten we in de auto terug naar Moncton. We reden de detour, de toeristische route door de omgeving. Susy en Mary lieten ons heel veel mooie plekken zien. Onderweg zijn we bij de duinen gestopt en hebben we daar even rondgewandeld. De lunch was in een restaurantje aan het water. Ik voelde me alleen heel erg beroerd (ik denk van de moeheid) dus ik de hele weg naar huis was echt de hel, zo voelde het. Ik kon niet eens Engels meer praten, Katrien vertaalde alles voor mij. Eenmaal thuis en mijn ontbijt lichter, voelde ik me een stuk beter! Ik heb ’s middags met papa en mama geskyped en ’s avonds ben ik op tijd naar bed gegaan.

Maandag 30 september, weer een nieuwe schoolweek. Ik had echt een ontzettende baaldag. Jaap was jarig en ik baalde gigantisch dat ik niet in Nederland was. School was gewoon school en ’s avonds gingen we even naar mall. Ik was ook nog ontzettend moe van het weekend dus dat maakte het ook niet veel beter, als er op dat moment een vliegtuig voor mijn neus stond met bestemming Amsterdam, was ik er zo ingestapt.
Dinsdag voelde ik me al wat beter, de moeheid was minder en school was oké. Na school had ik weer musical repetitie. ’s Avonds met Jaap geskyped en dat maakte me al veel vrolijker! Nog even boodschappen gedaan en vroeg naar bed gegaan.
Woensdag had ik weer Cross Country. Eerst school en daarna rennen. Ik heb nooit zin om te rennen maar als het dan half zes/zes uur is en we klaar zijn, dat voelt zo goed! ’s Avonds een beetje met Emily en Kayla gekletst.
Donderdag was eindelijk alle moeheid verdwenen. Ik voelde me veel beter en school was leuk. Met outdoor pursuits klimmen we nu. Iedere dag lopen we naar het park, daar is een klimwand en daar klimmen we. Vandaag deed ik repelling, een soort van abseilen. Dat was onwijs gaaf! De volgende dag was het vrijdag! Jeeeeej bijna weekend :) Eerst even naar school, daarna de wekelijkse Rotarylunch en na schooltijd Cross Country. Een zware, maar leuke training. Na de training ging ik met Mara mee naar mijn eerste ijshockey wedstrijd. De Moncton Wildcats tegen een ander team (geen idee wie het waren haha). Mariana ging ook mee, een andere uitwisselingsstudente uit Mexico. Ze is de hostzus van Mara. Het was echt onwijs gaaf!!!! Ik vind ijshockey veel leuker om te zien dan football. De spelers beukten elkaar en vochten haha. We aten ontzettend veel, iedere break iets: patat, Tim Hortons, nacho’s. Gelukkig kregen we gratis kaartjes voor de wedstrijd haha. Na de wedstrijd ben ik met Mara en Mariana mee naar huis gegaan voor twee uurtjes en we hebben heel lang gekletst en veel gelachen.

Weekend!!! Zaterdag had ik een race voor Cross Country. Het was in het park waar we normaal ook altijd rennen. Het was heel gezellig! Het rennen ging wat minder haha. Ik kwam als een na laatste binnen maar het was wel mijn beste tijd ooit! Twee minuten sneller dan ik ooit heb gerend. Na de race heb ik met Danny, Kathryn, Mara, Kayla en haar vriendje Jesse door het park gewandeld om foto’s te maken. Voor het avondeten heb ik nog even alleen door de buurt gewandeld. Het weer was prachtig! Ik ben altijd blij met de zon, de buitenlucht en mijn fotocamera. ’s Avonds kwamen er een paar vriendinnen langs en Katrien was er ook. We hebben rond het kampvuur gezeten en liedjes gezongen en gelachen. Hele leuke avond! De ex-schoonbroer van Kathryn kwam ook langs en hij had heel veel gedronken dus hij maakte de hele tijd grappen. Een grap die die maakte was: hij stak zijn duim op maar dan niet zijn duim, dus alleen zijn hand en hij zei: ‘Thumbs up for the war amps.’ Ik snapte de hele grap niet want ik wist niet wat ‘war amps’ zijn. Dat zijn dus mensen die een lichaamsdeel hebben verloren in de oorlog. Hij deed dus net alsof hij zijn duim had verloren (vandaar die duim omhoog, zonder duim xD). Na ongeveer twee minuten snapte ik de grap en ik kwam niet meer bij haha. Het was zo slecht maar goed.
Zondagochtend lekker lang uitgeslapen en daarna drama practice. Ah dat was zo saai maar het is wel gezellig met alle andere mensen. Aan het eind van de middag was ik thuis. Ik heb eerst met mama en Liel even geskyped en daarna met papa. We hebben ongeveer een uur geskyped en dat was heel leuk! Het voelde gewoon alsof ik bij papa op zijn studeerkamer was en met hem aan het praten was. Ik kon bijna de sigarenlucht ruiken haha.

Ik schrijf snel verder want ik ga op Rotary weekend en het is bijna Thanksgiving!!

Trouwens voor mensen die mijn adres willen weten:

Welmoed Wessels
587 Saliburyroad
Moncton, NB
E1E 1B9 Canada

Oja en Sterre, speciaal voor jou plaats ik mijn blog op een avond zodat je morgenochtend wat te lezen hebt haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Welmoed

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 22825

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 08 Juli 2014

Exchange to Canada!

Landen bezocht: